گچساران بلاگ عشق
آموزش کامل گیتار / درس اول - ♥۞گچساران بلاگ عشق۞♥
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده به دانش مانند رهرو در راه روشن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
مهدی(69)
لینک دلخواه نویسنده

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :384
بازدید دیروز :10
کل بازدید :454844
تعداد کل یاداشته ها : 350
103/9/22
6:38 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
ابوطالب[68]
گچساران نام یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد است که 40 درصد از نفت کشور رو تامین می کنه ولی از محروم ترین شهرهاست و بیکاری در اون بیداد میکنه!

خبر مایه
پیوند دوستان
 
کرانه گمنام روانشناسی موفقیت دخترونه ♥...دست نوشته های من...♥ هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) همه رنگ کسب درآمد اینترنتی نمازخانه بوستان بهاره اخبار ماهواره و سافتکم و دانلود آفلاین کرانه گمنام شور عاشقانه دانلود ...فروش ... عکس و .... حکایت فروشگاه ویژه لوازم شوخی شوکی(آی دیدن داره) نسل برتر کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! جوک رضایی بلاگ esperance دقیق ترین آکورد های گیتار ..::@@صدای سکوت@@::.. بیایید پاک شویم(ترک خودارضایی) .: مدیا بلاگ :. مرکز دانلود رایگان آهنگ موزیک موسیقی و ترانه نسیم یاران به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم... گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران باستان ، مصر باستان ‍، ساخت و تبادل بنر، اطلاع رسانی و برترین دست نوشته ها پرهیزگار عاشق است ! جاده خدا عمو اکبر %% ***-%%-[عشاق((عکس.مطلب.شعرو...)) -%%***%% حسنی وب تا ریشه هست، جوانه باید زد... خلوت تنهایی xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx اس ام اس سرکاری اس ام اس نیمه شبی و اس ام اس ضدحال اس ام اس عاشقانه موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین شهید محمدهادی جاودانی (کمیل) ● بندیر ● Manna .: شهر عشق :. پایگاه اینترنتی دیتا عشق طلاست السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله ! آزاد اندیشان پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان گروه اینترنتی جرقه داتکو هم نفس تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر ****شهرستان بجنورد**** روژمان بوی سیب سایت روستای چشام (Chesham.ir) لنگه کفش تپلی ها دوستانه عشق شبستان .:شاه تورنیوز-shahtor.ir-شاه تور:.جدید93|عکس جدید93 پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
 

آموزش کامل گیتارو میخوام از امروز شرو کنم

ساده مینویسیم ولی پر مهنا بنام خدا


به امید خدا قرار شد که از امروز کار آموزش گیتار رو شروع کنیم... من سعی میکنم مطالب رو کاملا واضح بیان کنم... طوری که اگر کسی حتی تازه میخواد شروع به یادگیری کنه براش سخت نباشه.
قرار بود که آموزش پاپ رو داشته باشیم... پس من قبل از همه چیز یه تعریف کوتاه از موسیقی پاپ بکنم تا یه ضمینه داشته باشیم.

موزیکی پاپ در حقیقت موزیک و موسیقی عمومی و مردمی هست. در موسیقی پاپ ما بیشتر کارمون با آکوردها و ریتمهاست... شاید این تصور در ذهن پیش بیاد که پاپ سبک راحتی هستش... اما در حقیقت هر سبکی دشواری خودش رو داره. سرعت عمل... دقت و شاید بشه گفت که قدرت در سبک پاپ شرطهای الزامی هستند. البته در مورد این سبک توانایی تغییر در سبک و روشهای آموزش زیاده. در مورد ریتمها هم تنوع ریتمها بسیار زیاده. اما تنها چیزی که در
سبک پاپ اهمیت فوق العاده ای داره حفظ آهنگ و وزن آهنگ هست که این توانایی بالایی و در عین حال قابل کسبی رو میخواد. هر کس که اراده کنه و تمرین رو در درجه اول کارها و اهداف خودش قرار بده بی شک میتونه در موسیقی و در هر کار دیگری موفق باشه. با امید به اینکه بتونم گامی در جهت آشنا شدن شما با سبک پاپ داشته باشم درسمون رو شروع میکنیم.

یه چیزی رو یادم رفت بگم... مطمئنا من در کارم اشکالاتی دارم. دوست دارم رک و راست بهم بگید و از اساتید دیگری هم که این آموزشها رو احتمالا میخونن خواهش میکنم اگر جایی موردی داشت یا من اشتباه گفتم تذکر بدن که خدایی نکرده اشتباهی پیش نیاد.

خوب درس رو از نت شناسی در موسیقی و طرح کلی اونها شروع میکنیم.

در موسیقی ما یک طرح کلی از نت ها داریم که طی فواصلی از یکدیگر قرار میگیرند. این فاصله ها به شکلی هستند که فاصله ? نت مجاور ?/? پرده هستش. در کل من ?? نت داریم. شکل قرار گیری این نتها به این شکل هست:

ر دو سی لا سل فا می ر دو

تمامی فاصله بین این ? نت ? پرده هست به جز فواصل بین(می) تا (فا) و (سی) تا (دو).
درسته قبلا گفتیم که فاصله بین هر ? نت نیم پرده هست. اما بین این نتهایی که نتهای پایه موسیقی هستند نتهای دیگری هم وجود دارند که فواصل بین نتها رو نصف میکنند. البته باز هم همان استثناها وجود داره. یعنی بین (می) تا (فا) و (سی) تا (دو) نت دیگری وجود نداره.

این نتهایی که این فواصل رو نصف میکنن توسط دیز که با شکل (#) نشان داده میشود و بمل که با شکل (‌b) نشان داده میشود نشان داده میشود. دیز همواره نیم پرده به جلو میبره و بمل نیم پرده به عقب... به طور مثال فاصله بین نتهای (سل) تا (لا) رو نتهای (سل#) و (لاb) پر کرده این که البته این 2 نت یکی هستند و 2 تا به حساب نمیان. این نتها این فاصله یک پرده میان 2 نت پایه رو به 2 نیم پرده نقسیم میکنند.
پس در حقیقت در مورد استثنا ها (می#) همان (فا) میشه. چون فاصله بین (می) و (فا) نیم پرده بود و وقتی (می) توسط (#) نیم پرده جلو بره میشه همون (فا).

خوب این در مورد طرح کلی نتها بود. حالا در مورد گیتار صحبت میکنیم.

اول از همه بگم که به 3 سیم بالای گیتار که صدای بم دارن Bass میگن  و به 3 سیم نایلونی پایین گیتار که صدای زیر میدن String میگن .

طریقه شمارش سیمها  از سیم اول  از پایین  و تا آخرین سیم Bass که سیم 6 هست ادامه پیدا میکنه. طرح نتها در سیمهای گیتار به این شکل هست:

String 1 : سیم (1) : می (زیر) : E
String 2 : سیم (2) : سی : B
String 3 : سیم (3) : سل : G
Bass 1 : سیم (4) : ر : D
Bass 2 : سیم (5) : لا : A
Bass 3 : سیم (6) : می (بم) : E

ملاحظه میکنید که صدا از بالا یعنی از سیم 6 به پایین رو به بم شدن میگذاره.
نت ها از سیم 6 به پایین به شکل زیر میشه : می لا ر سل سی می.
که برای بهتر حفظ شدن این نتها اون رو به این شکل میخونن: ملا رسول سیمی! (:

حالا اگر بخوایم یک فرت (Fret) دلخواه روی دسته و روی یک سیم دلخواه رو انتخاب کنیم و نام نت اون رو بدونیم باید به طریقه زیر عمل کنیم.

(فرت همان میله های فلزی باریکی هست که روی دسته رو به فواصل متعدد تقسیم میکنه)

1- نت اون سیم رو در نظر میگیریم. از روی کوکها که در قبل توضیح دادم! (همان نت سیمهایی که گفته شد!) (برای ابتدا از روی طرح کلی نتها)
2- با توجه به این که فاصله هر فرت نیم پرده هست و با توجه به طرح کلی نتها که در ابتدا گفته شد، نیم پرده نیم پرده به سمت پایین دسته میرویم تا به نت دلخواه برسیم.
به طور مثال فرت ده روی سیم چهار نت (دو) میباشد. توجه داشته باشید که کوک این سیم (ر) هستش.
یا فرت چهار روی سیم پنج نت دو دیز (دو#) هستش.

این در مورد نتها روی دسته گیتار بود. با تمرینات میتونید خیلی سریع این درس رو یاد بگیرید.
به طور مثال برای خودتون روی فرتهای مختلف و با سیمها مختلف به جستجوی نتها برید.

من در درس بعدی طرح کلی کلیه سیمها و فرتها رو براتون میفرستم. به شکلی که دیگه مورد و ایرادی در این باره نداشته باشید.



86/8/23::: 6:4 ص
نظر()